Гаранция и гаранционни условия
Гаранционни условия
По силата на ЗЗНП потребителят има право в срок от 14 календарни дни (считани от датата на финализиране на поръчката) да се откаже от желанието си за покупка, стига продуктът да не е бил експлоатиран и да е в същия търговски вид като този, в който го е получил. В този случай, куриерските услуги за връщането са за сметка на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
Търговската гаранция е в сила 30 (тридесет) дни от датата на закупуване на стоката и е валидна само на територията на Република България. Независимо от търговската гаранция, продавачът отговаря в случай на несъответствие между потребителската стока и договора за покупко-продажба, съгласно гаранцията по чл.112-115 от ЗЗП.
Гаранционният срок за електронни продукти, закупени от физически лица (крайни потребители) е 24 месеца.
Гаранционният срок за електронни продукти, закупени от юридически лица (с фактура на фирма) е 12 месеца.
ИЗКЛЮЧЕНИЕ:
- Правото на отказ и връщане на продукти тип слушалки in-ear не се прилага, тъй като продуктът попада в законовите изключения по чл. 57 от ЗЗП – доставка на опаковани стоки, които са разопаковани след доставката им и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиената или защита на здравето.
- Не е възможен отказ от стоки, които са изработени специално за потребител по негови изисквания, например калъф, принтиран по индивидуална поръчка.
Рекламация
Всички пратки се изпращат с опция „Преглед“. При отказ от опцията при получаване на пратката, се приема, че продуктът е бил в изряден вид.
Продукт, който клиента иска да върне като дефектен, трябва да бъде изпратен за сметка на потребителя. След получаване на пратката, продукта бива предаден в сервиз за установяване на проблем. Ако той се установи, че има реален дефект, то Басеус България се задължава да изпрати нов или отремонтиран продукт с безплатна доставка. Ако продукта не е дефектен, той се връща за сметка на клиента.
Ако дефекта е в следствие на неправилна употреба, Басеус България им правото на не уважи заявката за рекламация.
Всички стъклени протектори и фолиа се проверяват, преди да бъдат изпратени. В случай, че установите повреда при опция „Тест и преглед“, то трябва да заявите рекламация още в офиса на спедиторската фирма. Ако откажете опция „Тест и преглед“ се приема, че продукта е бил в изряден вид при получаване. Фолиа и протектори, които са били разлепвани и клиента се е опитвал да ги поставя, се считат за негаранционни.
Гаранцията на калъфи и кейсове се различава от тази на електронните устройства. При тях може да бъде заявена рекламация, само за фабричен дефект в рамките на 14-дневен срок от финализиране на поръчката, без това да включва следи от употреба – скъсване, обелване, оцветяване или обезцветяване на покритието, драскотини, пукнатини или други. В зависимост от ежедневната употреба, този тип продукти се изхабяват по-бързо.
Решаването на рекламацията
Решаването на рекламацията става по преценка на фирма “Басеус България” ЕООД по един от следните начини:
- Подмяна на закупения продукт с нов, като гаранционният срок е в сила от деня на закупуване;
- Отремонтиране;
- Възстановяване на цената, валидна от датата на закупуване.
Фирма „Басеус България“ ЕООД се задължава в срок от 30 календарни да се произнесе по предявената рекламация.
Като клиентът е длъжен да информира в писмен вид на e-mail: office@baseus.bg или чрез телефонно обаждане на: 0877 974 446 за рекламацията, която смята да предяви. Пратката трябва да бъде придружена с попълнен коректно формуляр за връщане.
Права на потребителя
- Потребителят може да упражни правото си на отказ от покупка в срок до 14 календарни дни от датата на финализиране на поръчката. Като продуктът трябва да е в търговски вид, с всички прилежащи аксесоари и документи. В този случай, куриерските услуги по връщането са за сметка на ПОТРЕБИТЕЛЯ.
- Потребителят има право да се въздържи от покупка, ако не е съгласен с някое от изложените условия за ползване, покупка и/или връщане, замяна, отказ от покупка на сайта.
- В случай на повреден продукт, който се ремонтира в сервиз, Търговецът не е длъжен да осигурява оборотно друго изделие по време на престоя на продукта в сервиза.
- Фирма “Басеус България” ЕООД не носи отговорност за пропуснати ползи в следствие престоя на продукта в сервиза за ремонт.
- След приключване на ремонта клиентът се уведомява чрез e-mail или телефонно обаждане.
- Сервизът не носи отговорност и не съхранява продукти, непотърсени в срок от 30 дни след уведомлението.
Случаи, в които Клиентът може да загуби правата си на гаранционно обслужване
- При опит за ремонт от неоторизирнани лица.
- Наранен, изтрит или скъсан сериен номер или гаранционна лепенка(стикер).
- Когато не са спазени изискванията за транспорт, съхранение, инсталация и експлоатация на продукта.
- Изхабяване, закъсване, износване в следствие от ненормалната употреба на продукта.
- Увреден общ външен вид, счупена или наранена пластмаса (силикон), механични повреди.
- При експлоатация в неподходяща среда (силна замърсеност, голяма влажност, лошо охлаждане).
- Гаранционно обслужване може да бъде отказано, когато потребителят не спазва условията за експлоатация, посочени в упътването на продукта, в следствие на което е възникнало дефект, повреда и/или несъответствието.
- Повреди вследствие на природни бедствия, механични и токови удари, вибрации, изпускане, заливане с течности, пряка слънчева светлина и други, които не биха се проявили при нормална работа на продукта.
- Неизправност или големи колебания в електрическата или комуникационната мрежа.
- Не При използване на неподходящи или нестандартни източници на напрежение.
- Проникнали насекоми в изделието.
- Гаранционното обслужване не покрива дефекти, проблеми и/или несъответствия причинени от неправилна употреба или монтаж (претоварване, механични повреди, сътресения, удар, въздействие на температура, влага, течност, прах, храна, напитки, предмети, растения, животни, насекоми, токсични вещества или други фактори извън допустимите граници), използването на продукта по начин, различен от описания в указанието за експлоатация/употреба и/или упътването на продукта.
- При неспазване на инструкциите за употреба.
При възникване на спор, свързан с покупка онлайн можете да се обърнете към
съответните органи за алтернативно решаване на спорове.